פשרה בכנסת: נדחתה ההצבעה על החלפת היו"ר

    איתי גדסי 1 Comment on פשרה בכנסת: נדחתה ההצבעה על החלפת היו"ר

    בהסכמה משותפת בין יו"ר הקואליציה ליו"ר הוועדה המסדרת, נדחתה ההצבעה על החלפת יו"ר הכנסת למחר בשעה 10

    מיקי לוי יור הכנסת צילום: פלאש 90
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    נדחתה למחר ההצבעה על תפקיד יו"ר הכנסת: יו"ר הקואליציה, בועז טופורובסקי מ'יש עתיד' הגיע להסכמה עם יושב ראש הוועדה המסדרת ח"כ יואב קיש מ'הליכוד' על כך שההצבעה תדחה למחר בשעה 10:00 בבוקר. הפשרה נועדה למנוע מצב שבו הדיונים במליאת הכנסת ימשכו עד שעה מאוחרת והקואליציה העתידית עלולה להיות בלי רוב במליאה.

    ביש עתיד מסרו כי מדובר ב"נצחון ראשון. לא תהייה היום הצבעה על יו״ר הכנסת. הפחד והלחץ שיתקו את יואב קיש שהבין שהוא לא מסוגל לגייס את אנשיו להצבעות והלו״ז הצפוף שלהם ידחה שוב ושוב. מי שחשב שיהיה קל לנתניהו הסחיט ושותפיו הקיצוניים להקים ממשלה, מבין כל יום עד כמה נתניהו חלש ועייף. וזו רק ההתחלה".

    חה"כ מירב בן ארי (יש עתיד), הגישה הבוקר את מועמדותה לתפקיד יו"ר הכנסת, בתמיכת כל סיעות האופוזיציה המיועדת, בשל קשריה ויחסיה הטובים עם כלל סיעות הבית.

    מוקדם יותר, תקפו בליכוד את יו"ר הכנסת מיקי לוי על פעילותו לדחיית ההצבעה על החלפתו.

    חה"כ ד"ר שלמה קרעי, הליכוד, תקף: "מיקי לוי בזקנותו מבייש את בחרותו. הוא נאחז בקרנות המזבח אחרי שהתחייב לקיים דיון החלפת יו"ר בשעה 16:00. החרפה הזו והבזיון הזה לכנסת ישראל יירשם על שמו לדיראון עולם. לא נשתוק לחבורת יש עתיד על רמיסת הדמוקרטיה".

    חה"כ יואב קיש כתב: "אקורד הסיום של יו"ר הכנסת מיקי לוי זה ביזוי מוחלט וסופי של כנסת ישראל. מיקי לוי ולפיד מנסים "לגנוב" את ההצבעה על היו"ר בניגוד לדעת הבוחר. מתכננים למנוע הצבעה הוגנת. קפיטול מתוך הקפיטול"?

    בכירים בליכוד מסרו: "מיקי לוי ממשיך לבזות את הכנסת באופן חסר תקדים. הוא נאחז בקרנות המזבח בגלל שהוא לא מכיר בהכרעה הדמוקרטית של אזרחי ישראל. כשיריב לוין סיים את תפקידו כיו״ר כנסת הוא העביר מייד את התפקיד באופן ממלכתי. לעומתו, מיקי לוי קיבל את החתימות כבר לפני שבוע ועכשיו הוא מנסה לחטוף את ההצבעה באופן לא דמוקרטי כמו ילד קטן שמסרב להיפרד מגן השעשועים. לא היה כדבר הזה בתולדות הכנסת. אפשר רק לדמיין מה היה קורה במצב הפוך".

    בדיון הוועדה המסדרת, אמר יו"ר הוועדה ח"כ יואב קיש: "לא ניתן למנוע בחירת יו"ר דרך קומבינות מסריחות. למסמס את דבר הבוחר. מה שקורה פה מהבוקר, זה חרפה. ח"כ לוי הבטיח להעביר את השרביט בצורה ממלכתית לאחר שהוגש לו מכתב חתום ע"י 64 ח"כים. כעת נודע לי שהכניסו לסדר היום של מליאת הכנסת שני נאומי בכורה ודיווחים של שני שרים לסדר יום. זה חרפה של יו"ר שמנסה לגנוב הצבעה. פיליבסטר זה לגיטימי אולם לקבוע הצבעה ללא הודעה זה לגנוב את הכנסת. מדובר ביו"ר בפועל שמכהן מתוקף חוק הרציפות, והנושא נוגע אליו ישירות, וסמכותו מאוד מוגבלת".

    הדיון בוועדה היה סוער. יו"ר הוועדה ח"כ קיש הוציא מהדיון את חברי הכנסת יוראי להב הרצנו, נאור שירי, ולדימיר ביליאק ומירב בן ארי.

    ח"כ שלמה קרעי (הליכוד) אמר: "זו חבורה שלא יודעת להעביר שלטון בצורה מכובדת. אני מציע להחליט שהנושא היחיד שיעלה היום במליאה יהיה בחירת יו"ר הכנסת". היועמ"ש של הכנסת עו"ד שגית אפיק השיבה כי אין לוועדה סמכות לקבוע החלטה כזו.

    ח"כ משה ארבל (ש"ס) אמר: "ביום שישי צוין היום הבין לאומי למאבק בשחיתות. שחיתות זה שימוש לרעה בכח המשרה. מה שנעשה פה, זה שימוש לרעה ושחיתות ציבורית. זה הכי קרוב למה שראינו בארה"ב. אנחנו לאחר פסיקת בג"צ שקבע כיצד להעביר שלטון בצורה מכובדת".

    ח"כ יסמין פרידמן (יש עתיד) הפטירה לעבר ח"כ ארבל: :שחיתות ציבורית זה למנות שר שהורשע פעמיים".

    ח"כ ולדימיר ביליאק (יש עתיד) אמר, "אתם מבקשים לקדם חוקים מושחתים, זה ביזוי של הכנסת ושל מדינת ישראל. אני מקווה שהציבור ישפוט אתכם. אנחנו נשתמש בכל הכלים שעומדים לרשותנו. לא תטיפו לנו מוסר".

    ח"כ ארבל שאל, "למה התחננתם אלינו שנצטרף לממשלה שלכם?"

    ח"כ שמחה רוטמן (הציונות הדתית) אמר, "החטא הקדמון הוא העובדה שבית המשפט התערב במועד הצבעת על בחירת יו"ר זה היה תקדים מסוכן. ביהמ"ש החליט לכנסת את בית המשפט ואת הכנסת באמצע הלילה. איך אין לכם בושה? לפחות שתכסה את פניכם בושה".

    בתוך כך, הוועדה המסדרת החליטה היום להמליץ למליאת הכנסת לבחור בח"כ משה טור פז מסיעת יש עתיד לכהן כסגן זמני ליו"ר הכנסת.  בנוסף, הוועדה החליטה להמליץ למליאה לבחור בח"כ ישראל אייכלר מסיעת יהדות התורה לכהן כסגן זמני ליו"ר הכנסת, במקום ח"כ יעקב טסלר שהתפטר מתפקידו כסגן זמני ליו"ר הכנסת, כהונתו תיכנס לתוקף רק לאחר שהתפטרותו של ח"כ טסלר תיכנס לתוקף, ביום רביעי בשעה 10:30.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מיקי "מאוס" – כפשוטו